CX-game zorgsector: meer tevreden patiënten

Meer tevreden patiënten & gelukkigere medewerkers? Ontdek de CX-game voor de zorg!

Zet jij ook in op meer tevreden patiënten en medewerkers? Ongetwijfeld wel. Sterker nog, het maakt vast al meerdere jaren deel uit van jullie vaste doelstellingen of strategische pijlers. 

Toch ervaar je elk jaar weer de uitdaging om het patiënt- of klantgericht denken en handelen te verankeren in je organisatie. Misschien hebben jullie al lezingen gehad over het onderwerp, of werd er al een interne werkgroep gestart. Je hebt echter het gevoel dat resultaten uitblijven, dat je niet meer ‘mee’ bent of dat je je team niet meekrijgt. 

Klinkt onderstaande je soms bekend in de oren?

  • De patiënt wordt steeds mondiger en we weten niet altijd goed hoe we daar mee om moeten gaan
  • Onze medewerkers staan constant onder hoge druk en dat heeft een negatieve invloed op de samenwerking onderling
  • We weten dat klantbeleving ook in onze sector steeds belangrijker wordt, maar hoe kunnen we onze mensen hiervoor motiveren? 
  • We willen graag beter doen voor zowel medewerker als patiënt, maar hoe starten we daaraan?
  • Onze mensen hebben niet zoveel met een lezing maar willen liever iets actief doen
  • We zijn op zoek naar een leuke, maar ook nuttige team activiteit waar iedereen kan deelnemen
  • We willen de verschillende disciplines in ons ziekenhuis beter laten samenwerken
  • We merken dat de Corona periode gezorgd heeft voor een moeilijkere samenwerking en we willen hier iets aan doen
  • We vragen ons soms af wat we wel of niet kunnen leren van andere sectoren 

Meer tevreden patiënten, bewoners of bezoekers, wat moeten we daarvoor doen?

Wees gerust, je bent niet de enige die met bovenstaande statements in het hoofd rondloopt. Organisaties willen wel graag aan de slag, maar de ‘hoe’ lijkt moeilijk uit te werken. Waarom? Omdat alles staat en valt met het bewustzijn rond de beleving van zowel patiënt als medewerkers. Met andere woorden: ook in de zorg zijn we nog te vaak ‘bedrijfsblind’. Alles staat of valt dus met in de eerste plaats bewust worden van de huidige patiëntbeleving. 

meer tevreden patiënten

De oplossing? Op een andere manier naar je organisatie kijken.

Dankzij: de CX-game. Een leuke team oefening die je op 1 namiddag héél wat ideeën en inspiratie geeft rond patiënt experience. Wij garanderen je een toffe namiddag én concrete acties voor meer tevreden patiënten en gelukkigere medewerkers. 

Klinkt te mooi om waar te zijn? Kom het vooral zelf ontdekken tijdens onze open inspiratiesessies!

Open inspiratiesessie: de CX-game als tool om je zorgorganisatie klantgerichte te maken.

In een open inspiratie sessie kom je, samen met andere professionals, proeven van wat de customer experience game voor jouw organisatie kan betekenen. Je leert het concept kennen op de best mogelijke manier: door het spel zelf te spelen en te ervaren. Uiteraard voorzien we ook voldoende tijd om na te praten en te luisteren naar jouw specifieke uitdagingen.

Wat mag je concreet verwachten?

  • Korte intro door Els & Sarah
  • Het spelen van de CX game 
  • Drankje & napraten achteraf

Waarom organiseren we deze open sessie?

Wij wéten hoe moeilijk het kan zijn om mensen te overtuigen of in beweging te brengen naar gewenst gedrag, zeker wanneer dat gewenst gedrag nog niet helemaal duidelijk is voor alle partijen. De eerste stap is vaak bewust zijn: Hoe gedragen we ons? Tegenover elkaar, tegenover patiënten of bewoners? En past dat bij wie we zijn en wat we als organisatie willen uitdragen? Maar bovenal: hoe ervaart de patiënt/de klant dit gedrag? Hoe zien zij onze organisatie? 

Precies daarom vinden we het niet meer dan logisch dat we jullie eerst kennis laten maken met het concept. Zo voel je meteen de mogelijkheden én krijg je de mogelijkheid om met collega’s ervaringen uit te wisselen.

Jouw gastvrouwen tijdens deze sessie.

Els Dhaeze: compagnon de route voor organisaties met klantgerichte ambities. Denk: 20 jaar ervaring in klantgerichte strategie, klantgericht denken én handelen voor zowel profit als non-profit organisaties. Geeft masterclasses in dit onderwerp en deed klantgerichte projecten in tientallen bedrijven en specifiek in de zorgsector voor i-mens, Helan, AZ St-Blasius (Dendermonde), DeLovie, …. 

Sarah Keppens: operationele en strategische begeleiding rond customer experience en employee experience. Gepokt en gemazeld in customer service, waarvan vele jaren voor en in de zorgsector. Auteur van de keynote “customer experience in de zorg, what’s in it for you”.  Ervaringsdeskundige aan de patiënt kant. 

Wat neem je mee naar huis?

Een hele hoop inspiratie, bewustzijn rond beleving én zeker en vast al enkele concrete ideeën om meer tevreden patiënten en gelukkigere medewerkers te realiseren in jouw zorginstelling, beloofd! 

Nu al overtuigd van wat de CX-game voor jou kan betekenen?

Top! Contacteer ons dan met jouw concrete vraag of uitdaging. We maken met plezier een vrijblijvende offerte voor je op.

close

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x